Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Linnea Andersson - 21 juli 2014 09:04

Åkte på utställning i Askersund i helgen kom på 4:de plats. Inte kalas bra kanske men ja e nöjd med tanke på kritiken hon fick. Den var super.

Samtidigt byter hon päls och har tydligen inte fått upp sin P3 än. Å det var ju katastrof enligt uppfödaren. Ojojoj. Jag ska kolla runt lite å se vad andra uppfödare har å säga. Hon som har valps pappa tyckte Sally var på gränsen te överviktig men det sa inte domaren ett ljud om å hon har gått ner massor pga värmen hon äter så himla dåligt. Plus att hon är lös i magen. Tror de e värmen plus att kanske tänder på G. Barnen blev ju Kasa i magen då vet ja.
Valp fick lite blötfoder i maten idag och då sluka hon det med hull å hår.
Funderar allvarligt på å börja med barf. Men ja har inte frys möjlighet som det ser ut idag. Plus att jag behöver läsa på lite om det verkar ju vara en halv vetenskap.

Barnen ska åka till sin farmor nästa helg å vad jag längtar. Jag behöver verkligen vara barnledig ett tag. Mellan är ett energi knippe de Lux.
Snäll är hon men tänker inte så långt.
Vilket resulterar i konflikter. Mellan henne å syskonen å ja även med hennes föräldrar.

Kämpar som en gnu för att få maken te att vi ska köpa husvagn. Ska te Jönköping om 2 v å jag vägrar sitta å köra fram å tebax å stressa. Det är en tre dagars utställning så det är ju inte bara en dag.

Ska träna valp bättre inte för hon är dålig men hon har fullt upp med att lukta efter köttbullarna folk tappar när dom springer. Det borde dom ge avdrag el nått för. För det förstör för andra om man har nyfikna hundar.

Men skit samma. Jag har suttit och läst på om skk's grundregler jag vet att uppfödaren inte kan ta ifrån mig valp men jag är panikslagen för det ändå. Hon har ingen anledning igentligen men rädslan finns ändå.
Det våre döden en stor tragedi att bli av med valp. Hon har fått mig att må bättre.

Igår glömde jag ta sömntabletterna å det märktes inatt. Visst jag sov dåligt natten innan med men det hade med utställningen å göra. Jag var jätte nervös för att uppfödaren skulle komma. Hon har sagt att hon ska komma på flera utställningar nu men lyst med sin från varo vilket faktiskt är skönt. Men jag stressar ändå upp mig.

Nä bäst å ta tag i städningen. Har inte blivit så mycket av den ett tag nu.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards