Alla inlägg under augusti 2014

Av Linnea Andersson - 29 augusti 2014 03:51

Ang det som gav mig panik när jag var ute med valp för ett tag sen var att en Donna smög i buskarna i lika dan morgonrock som damen dom misshandlade mig ihop med sin son hade. Jag kände paniken komma då. Klarade inte av att vara ute mer på kvällen då.

Sen var vi på utsällning och valp fick excellent på 2 av 3 dagar med placering. Första dagen very good med placering.

Sen har jag varit på akut och fått en uppläxning att sjukskriven kan ja ju inte vara. De e ja för ung för! Och när hon fick reda på vart jag jobbat så blev hon eld och lågor hon kände flera st i skärgården. Men det skiter jag fullständigt i då det bemötandet hon gav mig var under all kritik.

Kommer en passient in och knappt vet vad den heter ska man kanske bara sköta sitt jobb och inte bry sig om mera. Nä min värkproblematik satte bara begränsningar till 25% jag hade 75% kvar som fundera å då behövde ja fan inte vara sjukskriven.
Osv hon gick på som ett ånglok. Å i det skicket jag var i då var det typ ja nej å amen. Orka inte disk. (Men det gjorde jag efter åt (mån dag efter åt) med högsta chefen för fy fan vad nedvärderande det var när en människa inte vet hela storyn och ska läxa upp en och berätta vad jag bör och inte bör göra) min psykolog blev galen. Hon kontakta med akuten och sa ett och annat för detta var verkligen inte oki.

Nu har jag äntligen fått propavan (sömntabletter) och där står jag på maxdosen direkt sover bättre om nätterna med undantag för inatt. (Se föregående inlägg som har påverkan)

Idag träffade jag en ny läkare på sjukhuset och henne sätter jag väl i samma fack som den på vc. Ja gillar inte henne alls. Åter igen tog jag upp detta med apodos då jag äter så mycket tabletter och inte kommer ihåg å ta hälften av dom och ibl inga alls. Ska det vara så jävla svårt att få till ett hjälpmedel??? När man behöver det å även experter på mina diagnoser rekommenderar det för att ge mig hjälpmedel...

Men iaf lyckades både min psykolog och jag övertyga henne om att skicka en remiss till vc om att dom ska skicka en remiss ang apodos så man äntligen kan få hjälp. Ibl känns det som ja ska vara en labbråtta som dom ska testa hur långt dom kan gå med. (Läkarna alltså) som nu har ha jävulska utsättningsproblem av levaflexin. Har glömt å tagit den ett par dagar nu.

Nä nu ska jag försöka rensa huvet å ta å slappna av så kanske man kan somna om om man har tur!

Av Linnea Andersson - 29 augusti 2014 03:28

Jag kommer ALDRIG i hela mitt liv använda mig av fodervärdar igen. Aldrig!!!!

Fick statusen på min ponny idag och det är åt helvete. Som tur är verkar nya köparen förstående och kan reda ut detta men hade jag fått reda på hur illa det varit från början hade tyvärr min lilla surtvivor blivit avlivad. Stackars lilla stumpan. Vad hon måste ha lidigt.

Detskrämande är att jag fick statusen av köparen. Inte av fodervärden.
Ska tilläga att jag bor ca 35 mil ifrån fodervärden.å tack vare min sjukskrivning så har jag rent av inte haft råda och åka ner till henne.

Det kommer ta låååååååång tid att få henne bra igen. Och fodervärden ville helst ha blivit av med henne typ igår.
Och det är inget hon sagt till mig heller. Ååååå jag är så arg ledsen å besviken!

Av Linnea Andersson - 12 augusti 2014 10:42

Har inte skrivit på länge pga att allt går 110. Men ska berätta nån dag om bemötandet på akuten ja fick. Utställningen med valp osv. Finns en del att berätta.

Jag vet att ja är värdelös på å skriva periodvis

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards