Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Blandad kompott

Av Linnea Andersson - 29 augusti 2014 03:51

Ang det som gav mig panik när jag var ute med valp för ett tag sen var att en Donna smög i buskarna i lika dan morgonrock som damen dom misshandlade mig ihop med sin son hade. Jag kände paniken komma då. Klarade inte av att vara ute mer på kvällen då.

Sen var vi på utsällning och valp fick excellent på 2 av 3 dagar med placering. Första dagen very good med placering.

Sen har jag varit på akut och fått en uppläxning att sjukskriven kan ja ju inte vara. De e ja för ung för! Och när hon fick reda på vart jag jobbat så blev hon eld och lågor hon kände flera st i skärgården. Men det skiter jag fullständigt i då det bemötandet hon gav mig var under all kritik.

Kommer en passient in och knappt vet vad den heter ska man kanske bara sköta sitt jobb och inte bry sig om mera. Nä min värkproblematik satte bara begränsningar till 25% jag hade 75% kvar som fundera å då behövde ja fan inte vara sjukskriven.
Osv hon gick på som ett ånglok. Å i det skicket jag var i då var det typ ja nej å amen. Orka inte disk. (Men det gjorde jag efter åt (mån dag efter åt) med högsta chefen för fy fan vad nedvärderande det var när en människa inte vet hela storyn och ska läxa upp en och berätta vad jag bör och inte bör göra) min psykolog blev galen. Hon kontakta med akuten och sa ett och annat för detta var verkligen inte oki.

Nu har jag äntligen fått propavan (sömntabletter) och där står jag på maxdosen direkt sover bättre om nätterna med undantag för inatt. (Se föregående inlägg som har påverkan)

Idag träffade jag en ny läkare på sjukhuset och henne sätter jag väl i samma fack som den på vc. Ja gillar inte henne alls. Åter igen tog jag upp detta med apodos då jag äter så mycket tabletter och inte kommer ihåg å ta hälften av dom och ibl inga alls. Ska det vara så jävla svårt att få till ett hjälpmedel??? När man behöver det å även experter på mina diagnoser rekommenderar det för att ge mig hjälpmedel...

Men iaf lyckades både min psykolog och jag övertyga henne om att skicka en remiss till vc om att dom ska skicka en remiss ang apodos så man äntligen kan få hjälp. Ibl känns det som ja ska vara en labbråtta som dom ska testa hur långt dom kan gå med. (Läkarna alltså) som nu har ha jävulska utsättningsproblem av levaflexin. Har glömt å tagit den ett par dagar nu.

Nä nu ska jag försöka rensa huvet å ta å slappna av så kanske man kan somna om om man har tur!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Andersson - 21 februari 2015 00:27


i måndags körde jag maken till staden då vi bara haft en bil ett tag pga att jag inte haft några bromsar å tala om. Efter att bilen inte bromsat i en nerförsbacke ställde jag bilen. Senare på kvällen fick han komma hem akut igen pga att jag hamnad...

Av Linnea Andersson - 18 februari 2015 08:15

man kan inte bli annat än glad när man får ett samtal där personen i andra änden ber än ta över dennes häst då jag är den ända som hon litar på, på så sätt för jag alltid varit mån om djur. Det värmer nått så otroligt! Jag har en plan att starta n...

Av Linnea Andersson - 18 februari 2015 08:07


sen i lördags har jag mått illa. Varit jätte yr. Matt och svimmat/sovit istort sett 24/7 Inandats försvann jag i 6 timmar bara så där. Vet inte vad som hände. Läkaren skickade mig vidare till sjukhuset! Efter 8 timmar på sjukhuset och diverse prov...

Av Linnea Andersson - 28 januari 2015 10:36

imorse vaknade jag med ont i huvet. Tack herr kopparslagare. Kaffe på intågande då jag antar att det var för lite kaffe igår å även för lite vatten (fast vattnet är nog ett tag jag slarvat med) Igår var jag chafför till sjukhuset och personen ifr...

Av Linnea Andersson - 26 januari 2015 09:19

planerar utställningar och går på kurs. Pluggandet har blivit lidande. Apodosen har äntligen kommit igång och nu äntligen får jag sova på natten. Igår skrattade jag för första gången på länge. Peppar peppar ta i trä än så länge har inte vabuari ta...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards