Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Linnea Andersson - 8 juni 2014 22:54

Mycket har hänt sen jag skrev sen sist.
Mellan har varit på sjukhuset och läkaren där blev skogstokig över att vi blivit så uppskrämda av vc.

Dottern har INTE cancer!!!!!

Helt underbart.
Sen har vi varit på utställningar. Å det har gått bra. Tagit flera priser. :-)
Maken sa upp sig från sitt jobb och började på sitt gamla jobb som han jobbade på för snart 2 år sen. Å där blir han nog kvar tills han går i pension tror jag.

Jag saknar jobbet i hemtjänsten men samtidigt vet jag att det inte funkar å jobba. Kroppen är helt slut :-(
Tröttheten tar överhand. Psyket tryter.
Lika så å veta att i morgon kommer vardagen igen. Maken åker å kvar är jag i huset. Jag vantrivs inte i själva huset utan med området.
Men jag vill här ifrån. Jag vill ut å ha skog å härden omkring mig. Där trivs jag som allra bäst.

Igår var maken å jag barnlediga ett par timmar. (Tillhör inte vanligheten att vi är helt ensamma) och vi åkte med en kompis till öltältet som var uppsatt och i gamla orten man pinats i. År efter år år efter år. Känslorna var blandade. Ångesten kom krypande.

Min trygghet var maken och vännen.

Väl där träffade jag flera av mina fina vänner. Å det var så kul å jag dansade och skrattade. Träffa folk jag inte sett på ca 10-20 år.

Det roliga var att en gammal klasskompis kom fram och bad om ursäkt för han inte vågade stå uppför mig i skolan för jag var ganska kraftigt mobbing. Han sa även att han hade aldrig orkar gå igenom det jag gick igenom i skolan. Han tyckte jag var stark. Det värmde så otroligt mycket å höra. Men samtidigt var jag väldigt konkret med att säga till honom att han ska inte lägga nån skuld på sig själv. Han var 10/12 år. Han var ett barn. Han skulle inte behöva ta ett sånt ansvar.
Vi pratade länge och det var jätte kul.
Det han gjorde igår värmer än. Orden gick rakt in i hjärtat. Å isen kring "skol" hjärtat tina lite iaf.

Senare idag slog vi ett gärde då våran slåtterkross är hel igen efter att ja körde sönder den när vi drog igång den efter vinter dvalan.

Nästa helg skall maken pressa och jag ska på utställning med äldsta dottern. Lite egen tid ihop med henne.
Ska ta ur lite säten ur nya bilen (har köpt en gammal minibuss oxå) å lägga in madrasser å fixa lite mysigt så sover vi i bilen över natten. Ev skall en gammal arbets kollega med oxå. Vi får se hur det blir.

Letar husvagn gör jag. Längtar ihjäl mig efter en vagn å bara kunna åka iväg å komma bort ifrån gatan.
Märks att kommunen hat stora problem med den kommunen.

Nä ska försöka bli bättre med å skriva. Har mera å berättar men det får bli en annan dag.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards