Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Linnea Andersson - 15 maj 2014 13:29

Fast i inte i den bemärkelsen du nu tror. Jag är rasist i mot alla. Svenskar som invandrare.
Jag tycker inte någon ska åka snålskjuts på staten utan man ska göra rätt för sig. Jobba å betala skatt (ironiskt ja vet jag gör 1 av 2 här)

Men jag läste idag på fb att någon Einstein ute i vårt avlånga land kom på iden ja vi runerarar SD. Vi skickar tebax deras brev dom skickar ut idealstaden så måste dom lösa ut det = kostar pengar ecc.
Det det geniet inte tänkte på var vart SD får pengarna ifrån. Jo just staten å vart får staten pengar ifrån? Jo oss skattebetalare. Så med andra ord tyckte geniet att vi ska ruinera oss själva. Smart drag Einstein!!!!

Men jag tror igentligen inte att folk är arga på invandrarna utan mera att det utmålas att dom får kopiösa mängder av diverse slag när dom kommer som tex barnbidrag retroaktivt tex om ungen fyller 18 2 mån efter dom kommit får dom barnbidrag retroaktivt för 18 år tebax i tiden.
Vet vi det eller än det nån som stiftat upp historien? För att få klyftan?

Det jag tycker/tror är att det är just staten som skapar alla dessa klyftor gentemot alla "raser" svensk. Muslim. Arab mm.

Om alla var lika mycket värda som dom propegera för borde det vara lika för alla. Även dom i rikstagen.
När dom känner för att sluta ska dom ha fallskärmar på miljoner. Svenssons ( även invandrare) vrider å vänder på sina slantar för att få dom gå ihop.

Är det inte skevt på nått sett då?

Jag gick i många år å gick på all propaganda imot invandrare men stanna upp ett tag å fundera. ( i mitt fall behövdes en regäll sjukskrivning för att börja fundera på världen)
Är din granne (om man bortser från problem grannarna) eller arbetskollega så olik dig? Drömmer inte dom med om fred. Å att barnen ska ha det bra när dom växer upp?

Här i vårat lilla samhälle har vi alla slags människor å det är inte invandrarna som är problemet utan svenskar! Hör å häpna ni som vill ha det till annat. Öppna ögonen en stund. Rannsaka er själva. Lika så hur står ni inför mobbing? Jag kan garantera att ingen vill ha med mobbing å göra. (Å ja är långt ifrån fel fri där)

Men vad lär vi våra barn? Det vi säger eller gör??
Vi säger alla är lika mycket värda men sen går vi själva å tisslar å tasslar om vi vet något. Den där familjen man inte tycker om för någon sa nått för 30 år sen eller gjorde för 1-24 månader sen. Om dom gör nått korkat vidarebefordrar man inte gärna sån info medans man håller tyst om dom man gillar??

Jo visst fan är det så! Varför?

Om nu vi vill lära våra barn att mobbing inte är okej så måste vi kanske börja jobba med oss själva först. Å inse att vi som personer med har fel å brister inte bara andra!

När vi fått den insikten så tror jag det mesta löser sig med tiden och samhället och världen blir mindre fientlig.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards