Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Minnesfragmen

Av Linnea Andersson - 23 april 2014 20:37

Jag skrev ett inlägg i morse som bara försvann spårlöst men jag ska försöka minnas det ja skrev.

Jag har en lilla syster som är 2 1/2 år yngre än mig. Vi har bott på barnhem ihop och ja såna finns i Sverige än idag. Även om folk tror man skojar när man säger det.

Föräldrarna lova å hälsa på men lyste med sin från varo. Tror syrran var för liten för att minnas detta men vet inte.
Dock minns jag faktisk en gång när dom faktisk kom. Dom hade med sig ett varsitt örngott till oss. Det var Musse pogg å Mimmi i en solnedgång på min det var fram och bak sida på motivet. Minns inte vad det var på syrrans.

Sedan flytta vi till ett fosterhem där blev det väl inte så bra som dom trodde. Foster modern var upprörd på soc som inte berättat att vi var betydligt mera skadade än vad dom trodde. Det framkom att syrrans ända mat hos mamma var välling å min var havregryns gröt.
Jag var ganska utåt agerande och vi båda skrek efter uppmärksamhet. Jag var störst så jag fick den pga att jag utmanövrera lilla syster. Dvs jag tog till slags mål om jag inte fick uppmärksamheten. Fosterföräldrarna tvivla fler än en gång om dom gjort rätt. Deras egna barn började vägra åka hem. Vi/jag (vet inte vilket) var för krävande. Dom ifråga satte varför vi inte fick olika fosterhem.
Föräldrarna lova besök men lyste med sin från varo. Mamma pratade vuxensamtal med mig men ägna inte en tanke åt att prata/fråga om syrran.
(Läst i socialens papper)

Efter en de fick jag flytta hem till mamma och vid 4 års ålder gjorde jag min första gynundersökning och ni kan nog gissa varför. Det framkom även att jag blivit slängd i element av mamma.
Efter den vevan fick jag flytta till pappa och att dom sära på oss syskon var ett faktum.

Det blev inte så mycket bättre där. Det blev slag hos honom med. Runt flyttande för han skulle kunna vara med sina tjejer å jobba. Jag bodde mera hos barnvakter än hos honom.
När de tog slut mellan en tjej å honom var det mitt fel var han så vänlig å upplysa mig om. ( i efter hand fick jag reda på att hon ansåg att han brydde sig för mycket om henne å hennes barn än om mig) jag fick ofta sitta i bilen och vänta på honom. Jag minns speciellt en gång. (Vet inte hur länge jag vänta men det måste ha varit ett par timmar iaf för det han mörkna)
Men iaf jag gick tillslut ur bilen och till huset pappa var i. Hans polare öppna och blev skit förvånad över att jag stod på trappen och fråga vart jag varit. I bilen svarade jag dom ett barn på 5-6 år gör. Han skälde ut pappa efter noter och sa ett par väl valda ord.
Jag har bott på flera fosterhem genom åren men det är inget jag har nått minne av.

Pappa satte mig på bup ( barn och ungdoms psyk) när ja skulle börja skolan då jag inte var som andra barn. Jag grät aldrig utan var stenhård (läst i bups papper) bar allt inom mig. Där fick jag sitta och leka i en sandlåda och temat var alltid det samma. Det är en familj som råkar ut för nån olycka föräldrarna dör eller skadad svårt och barnen försöker reparera skadan. Fånga upp sitvationen.

Pappa jobba nästan gämnt förutom när han var hos nån av sina tjejer Tillslut bad jag skolan prata med pappa om att jag ville sova hemma och vara hemma med honom nån gång bara han å jag.
Efter det samtalet hamnade jag hos den sista fostermamman. Den som förstörde min barndom och mina tonår.

 
 
Ingen bild

lillasyster

23 april 2014 21:31

För mig att ja fick något likande hade me de till långnäs o sen försvann det :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Andersson - 21 februari 2015 00:27


i måndags körde jag maken till staden då vi bara haft en bil ett tag pga att jag inte haft några bromsar å tala om. Efter att bilen inte bromsat i en nerförsbacke ställde jag bilen. Senare på kvällen fick han komma hem akut igen pga att jag hamnad...

Av Linnea Andersson - 18 februari 2015 08:15

man kan inte bli annat än glad när man får ett samtal där personen i andra änden ber än ta över dennes häst då jag är den ända som hon litar på, på så sätt för jag alltid varit mån om djur. Det värmer nått så otroligt! Jag har en plan att starta n...

Av Linnea Andersson - 18 februari 2015 08:07


sen i lördags har jag mått illa. Varit jätte yr. Matt och svimmat/sovit istort sett 24/7 Inandats försvann jag i 6 timmar bara så där. Vet inte vad som hände. Läkaren skickade mig vidare till sjukhuset! Efter 8 timmar på sjukhuset och diverse prov...

Av Linnea Andersson - 28 januari 2015 10:36

imorse vaknade jag med ont i huvet. Tack herr kopparslagare. Kaffe på intågande då jag antar att det var för lite kaffe igår å även för lite vatten (fast vattnet är nog ett tag jag slarvat med) Igår var jag chafför till sjukhuset och personen ifr...

Av Linnea Andersson - 26 januari 2015 09:19

planerar utställningar och går på kurs. Pluggandet har blivit lidande. Apodosen har äntligen kommit igång och nu äntligen får jag sova på natten. Igår skrattade jag för första gången på länge. Peppar peppar ta i trä än så länge har inte vabuari ta...

Ovido - Quiz & Flashcards