Alla inlägg den 10 april 2014

Av Linnea Andersson - 10 april 2014 09:12

Jag har insett att vänner och även andra faktiskt inte förstår hur jag mår.
Jag kan förklara och även vissa mina papper men ändå kommer det som en chock för dom varje gång jag säger att jag är sjuk.
Det är ganska deprimerande att folk frågar men skiter i att lyssna på svaret. Frågar ni bara för frågandes skulle eller varför frågar ni?

När vi på mötet satt å disk igår hur jag mådde å dom fick alla mina diagnoser så satt dom bara å gapa å fråga.
Hur orkar du? Hur orkar du försöka köra på som vanligt.
Ja jag vet inte. Kanske för jag måste!

Kanske är det mitt egna fel att folk inte inser hur sjuk jag är över att jag försöker leva som vanligt. Men å andra sidan vägrar jag bli ett kolli.
Kanske våre det lättare om folk verkligen lyssna på vad jag sa å inså hur det var så man slapp hålla fasaden uppe.


Ja jag vet inte. Lite funderingar så här på morgonen.

Skapa flashcards