Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Linnea Andersson - 14 februari 2014 22:50

Varför går så många fria ifrån sina brott? När jag var 4 år konstatera dom att jag blivit utsatt för sexuella övergrepp. Sen hamnade man på ett fosterhem med grov psykiskt och fysisk misshandel. Vid 18 års ålder försökte farfar antasta mig. Å jag tog upp min kusin på 3 år som en mur i mellan oss. Hade jag honom imellan oss kunde han inte röra mig.
Idag är jag själv mamma och har dåligt samvete över att jag använde honom som skydd. Men visst han rörde mig inte då. Efter den gången
Såg jag till att aldrig vara el hamna själv med honom. Jag äcklas av honom än idag. 14 år senare. Jag äcklas av hans försök att ta på mig. Om hans detaljerade prat om hans och farmors icke fungerande sexliv.

Det tog många år innan jag börja lita lite grann på folk. Men vi är inte helst där än. Jag väntar ständigt på att någon ska hugga mig i ryggen. Folk får inte sitta för nära mig eller ge mig en kram när jag inte är berädd på det. Å det gäller både kvinnor som män.

Jag glömmer aldrig när jag blev drogad och våldtaget i mitt egna hem av en granne jag trodde var min vän.
Många ärr finns. Allt bubblar upp. Denna julmust är skakad för mycket. Man pressa i lite för mycket kolsyra innan man ska musten. Det pyser över. Locket går inte att stänga. När allt pysigt över finns det nått kvar då eller är det bara ett tomt skal kvar?

Hmm jag kanske ska börja med mina antidepressiva. Läkaren kanske inte har så fel även om den andra läkaren sa ifrån.

Allt jag vill är att bli hel som människa.

Skapa flashcards